سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 5
کل بازدید : 66769
کل یادداشتها ها : 28
خبر مایه


اگر می خواهید بچه ها اعتماد به نفس  داشته باشند

چنان  چه هدف شما این است که فرزندانتان ارزش و اعتبار زندگی را درک کنند و این توانایی  را داشته باشندکه همواره از زندگی لذّت ببرند ، در درجه ی اوّل باید در تمام برخوردهایی که با جنبه های گوناگون زندگی دارید ، نگرشی خوشبینانه و مثبت داشته باشید ،اگر خود را کوچک و بی اهمّیّت بگیرید و بدون آن که ارزش و اعتمادی برای خود قائلباشید ، فقط هدفتان روز را به شب رساندن و شب را به روز رساندن باشد و عملاً بهفرزندان خود نشان دهید که قدر و اهمّیّتی برای خود قائل نیستید ، چگونه می توانیداز فرزندان خود انتظار داشته باشید که حسّ احترام به خود داشته باشند .

اگر می خواهید بچّه ها اعتماد به نفس داشته باشند باید تصویر انسانی که برای خود ارزش و اهمّیّت قائل است به فرزندان خود انتقال دهید . در درجه ی اول زندگی شما باید از قوام و انسجام برخوردار باشد تا بتواند نمونه و الگوی قابل اعتباری دراختیار فرزندان خود قرار دهید .

برای کودکی که نگرشی منفی نسبت به زندگی دارد هیچ درمانی مهم تر از نشان دادن دیدگاهی مثبت نیست .  بچّه ی عصبی بهترین پاسخ را از یک مربّی آرام و خونسرد دریافت می کند . یک بچّه ی خشمگین بهترین جواب را از شخصی صبور و دوست داشتنی دریافت می کند و بالاخره محرّک کودکی بی حال و بی تحرک ، شخصی فعّال و پرتحرّک است .

از همین امروز مراقب رفتار و گفتار خود با بچّه هایتان باشید . برای نمونه می توانید بکوشید تمام جملاتی که بوی منفی گرایی و منفی بینی می دهد را از سخنان خود حذف کنید . جملاتی مانند :   « هیچ وقت کارهای ما جور نمی شود » « بعضی از مردم از اوّل خوشبخت هستند .»

اگر هر روز کوشش کنید حرف های نومید کننده را از سخنان خود حذف کنید . نمونه واقعی یک انسان زنده را که می داند چگونه از زندگی خود لذّت ببرد ، ارائه خواهید داد . انسانی که هرگز اجازه نمی دهد مشکلات بر او چیره شود . 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ